Johtaminen liiketalouden kehittämisessä

 Opiskelijat toimivat tiimeissä ja toteuttavat omalle yritykselleen/työnantajalleen/toimeksiantajayritykselle liiketoimintaprosessien analysointi-, ennakointi- ja kehittämisprojektin. Tiimit soveltavat toimeksiannon toteuttamisessa liiketoiminnan tuloksellisuuden arviointiin, strategiseen ennakointiin, resurssilähtöiseen johtamiseen, prosessijohtamiseen, osaamisen ja tiedon johtamiseen, liiketoiminnan innovointiin ja muutoksen johtamiseen liittyviä asiakokonaisuuksia. Tiimit keräävät tietoa yrityksen toiminnasta ja sen liiketoimintaympäristöstä, hyödyntävät liiketoiminnan talouden, osaamisen ja liiketoimintaprosessien diagnosointi-/ analysointivälineitä, sekä soveltavat ennakointi-, innovaatio- ja kehittämismenetelmiä räätälöidessään kohdeyritykselle kommunikoitavaa konkreettista kehittämissuunnitelmaa. 

 

Osaamistavoitteet ja toteutus

Osaat kehittää projektissa innovaatiomenetelmiä hyväksikäyttäen uutta tuloksellista liiketoimintaa. Osaat toimia projektitiimissä aktiivisena jäsenenä vuorovaikutteisesti kehittäen tiimin toimintaa.

Oppiminen on organisoitu projektioppimisena, jossa ongelmia ratkotaan ongelmaperustaisesti. Oppimisprosessi sisältää ryhmätyöskentelyä, ryhmätehtäviä, ryhmäohjausta, tiedonhankintaa ja itsenäisiä oppimistehtäviä.

Aloitusinfo moodle-ympäristön AC-luokassa ma 22.1. klo 17-19.

 

 

LISÄTIETOJA OPINNOISTA

Vastuuopettaja
Ari Alm
ari.alm  sähköposti harmaa.jpg

Muut opettajat
Mika Saloheimo
mika.saloheimosähköposti harmaa.jpg

 



Toteuttaja
Lapin ammattikorkeakoulu

 
Opiskelutapa
Verkko-opinnot

Laajuus ja kesto
5 op

Ilmoittautuminen

17.12.2017 mennessä

Toteutusaika
15.01. - 29.05.2018

 
Lapin korkeakoulukonserni logo Korkeammalle
Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää evästeistä. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK