LUC-IT_kehityspäivä_17052019-32.jpg

Asiakas on LUC IT-palveluiden keskiössä

21.5.2019 10:24

Lapissa on jo pitkään tehty yhteistyötä korkeakoulujen ja toisen asteen yhteisten IT-palveluiden toteuttamisessa. LUC IT-palvelut kokoontuivat ympäri Lappia perjantaina 17.5 pitämään perinteeksi muodostuneen kehittämispäivän tällä kertaa Rovaniemelle Korundiin. Kehittämispäivän keskiössä olivat LUC IT-palveluiden asiakkaat sekä IT-palveluiden sujuva yhteistoiminta.

Kehittämispäivässä asiakaskunnan näkemystä edustivat Lapin koulutuskeskuksen (REDU) lehtori Jari Koivumaa, Lapin ammattikorkeakoulun kehittämispäällikkö Kenneth Karlsson sekä Lapin yliopiston ylioppilaskunnan edunvalvonta-asiantuntija Antti Eteläaho, jotka pohtivat puheenvuoroissaan, miten IT näkyy heidän työssään, miten IT:n pitäisi heidän mielestään kehittyä ja missä IT on heidän näkökulmastaan onnistunut.

Jari Koivumaa nosti puheenvuorossaan esille IT:n merkityksen toiminnan digitalisoinnissa ja toivoi systemaattista analyysiä IT:n mahdollisuuksista toimintaprosessien muutoksessa. Kenneth Karlsson kertoi, että käyttäjien arki sujuu ja he ovat tyytyväisiä, mutta toivoi lisää toiminnan avaamista ja näkyvyyden lisäämistä Tietohallintoon ja IT-palveluihin. Lisäksi Kenneth totesi, että asiakkaiden mukaan tuominen LUC IT-palveluiden kehittämispäiville toimii myös hyvänä esimerkkinä näkyvyyden lisäämisestä. Antti Eteläaho nosti esille IT:n mahdollisuudet vieläkin ympäristöystävällisemmän kampuksen kehittämisessä ja ehdotti yhteisölähtöisten kehittämisideoiden työstämistä yhdessä.

Kehittämispäivien asiakkaiden puheenvuorojen lisäksi käytiin läpi LUC IT-palveluiden tehtäviä organisaatiorajat ylittävien palveluryhmien koordinaattoreiden toimesta. Kehittämispäivien lopuksi IT-martat viihdyttivät yleisöään rennolla ”Tunne työkaveri” ohjelmalla, joka sai salin raikumaan naurusta useamman kerran.

Lapin yliopisto, Lapin ammattikorkeakoulu sekä Lapin koulutuskeskus tuottavat sujuvasti yhdessä IT-palveluita opetuksen, tutkimuksen sekä kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tueksi. Palvelua tuotetaan yli organisaatiorajat ylittävässä LUC IT-palveluissa, jonka kautta tarjotaan muun muassa tietoliikenneverkko-, tietoturvallisuus-, palvelinalusta-, sähköposti- ja kalenteripalvelut sekä ICT-palvelupisteen ja lähituen palvelut noin 1700 henkilökuntaan kuuluvalle ja noin 15 000 opiskelijalle.

Yhteistyön ja LUC2020 kehittämisohjelman myötä Lapin korkeakoulujen, ammattikorkeakoulun ja yliopiston tietohallinnot on yhdistetty 1.1.2019. Asiakkaiden IT-palvelut ja IT-infrastruktuuri hoidetaan edelleen yhteistyössä REDUn kanssa.

LUC-IT_kehityspäivä_17052019-33.jpg

Kenneth Karlsson esittäytymässä (Kuva: Petri Mentu)

LUC-IT_kehityspäivä_17052019-37.jpg

Antti Eteläaho pohtimassa kehittämiskohteita (Kuva: Petri Mentu)

 

LUC-IT_kehityspäivä_17052019-39.jpg

Työporukka IT-marttojen viihdyttämänä (Kuva: Petri Mentu)

Lapin korkeakoulukonserni logo Korkeammalle
Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK